kemanisan_iman

kemanisan_iman

Sunday 22 May 2011

melepak di marina cove ditemani jayidah tanpa aidah.. isk isk isk

Hurm.... 21st may 2011, supposed aku ngan Aidah n Jayidah gerak ke lumut sama².. tapi my fren Aidah tak dapek nak join.. cedey la gak.. Tapi perjalanan tetap diteruskan, cewah cam perjalanan pe la plak. Aku pun gerak la dari bukit tambun ke lumut ngan Jayidah kol 10.40am. Sampai semanggol singgah makan 2 in 1 (means bfast + lunch) hehehe.... alhamdulillah kenyang...

Sampai kat lumut at about 1.30pm. "Bersabor" sungguh aku nunggu nak register masuk bilik. Dalam ati da niat da sampai jek nak rehatkan badan yang keletihan memandu jarak jauh. Akan tetapi, "tak dapek" gak nak rehat. Kul 4.00pm turun la untuk join aktiviti sukaneka. Memang fun, sume game yg leh masuk aku masuk. Syok jek rasenye. Release pun ada.Habis sukaneka dalam kol 6.15pm tu, naikla balik ke bilik coz satgi malam ada dinner lak kol 8.00pm. 

Masa turun dinner, aku ngan Jidah dah agak lambat, so main jalan menonong jekla. Memula ingat tempat JMTI kat open area tuh, selambe jek kami jalan. Tetiba aku tengok muka orang kat situ, takde sape pun yang aku kenal. Heehhe.. opssssssssss... tersilap sudah!! Tetibe tengok² rupenye JMTI nye group kat the other side. Nasib tak duk lagi tadi. So acara pun start la ngan ucapan alu²an then doa makan. Heheh.. perut aku ngan Jidah pun dah kekosongan dek kerana makan awal tadik. Bile diorg soh makan jek, g kat meja makanan tu, alamak ai, makanan so so jek. Sungguh tak matching. Tapi takpe, yang penting dpt join aktiviti fmly day ni. So ambik makanan lebih kurang n makan². Dan tibalah acara karaoke. Hahahha.. aku cam taknak jek @ malu² miaw nak nyanyi, akan tetapi aku disapot baik oleh Zu n Kak Dila. So ngan muka "pro" nye aku pun g la milih lagu. Heheh. (Terlebih sudah!) Cam bese mestilah lagu Wann pilihan aku. Apa guna berjanji. Nasib leh control body movement. Dah lama benor aku tak nyanyi karaoke kat dpn orang gitu, rase cam pelik lak. Ish ish ish. 

Dalam kol 10.30pm majlis bersurai akan tetapi acara karaoke masih diteruskan coz Kay kate rugila kalau tak nanyi, dah bayor. Huhu.. jadi dari satu lagu aku telah memilih lagi lagu dan lagi dan lagi. Ish, nih yang maleh mula ni. Kan dah payah nak benti. Penat drive pun hilang bile dapat nyanyi. Buruk nor perangai aku. Huhu. Sudahnye kol 11.30pm aku pun balik le ke bilik ngan jidah. Ingat balik bilik boleh terus tido, tetibe Jayidah ajak tengok nightline pasal anak yatim kene timbus tanah runtuh. Isk sedih tul. Siap ada yang meninggal lagi. Innalillah! Takpe, kalian dapat bertemu ibu bapa kalian yang tengah tunggu di "sana". Moga kalian ditempatkan dikalangan orang² soleh dan dikasihi ALLAH. 

Habis nightline cam dah nak tido, tetibe ada cite best lak. Haish.! Bile aku nak tido ni??????? Zura lak datang tanye nak makan sambal tumis ngan roti pita dak? Nak cicah mempelam dak? Ish ish ish. Cam maleh tapi cam nak gak. Jadinye aku tunggu la gak. Sudahnye borak punye borak, dekat kol 2 baru tido. Huhu. Tapi syukur, aku masih leh bangun kol 4.00am dengan izin ALLAH. Terima kaish YA ALLAH! (to be continued~)

No comments:

Post a Comment